Opisy Produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Centrum Wiedzy o eCommerce - poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Centrum wiedzy
Sprawdź w jaki sposób sklepy internetowe dobierają swój asortyment. Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Data: 2010-07-09
Serwis OpisyProduktow.pl przeprowadził kolejne badanie z tematyki handlu elektonicznego. Chcemy stymulować rozwój rynku eCommerce więc przygtowaliśmy badanie, które ma wpłynąć na poprawę oferty, jaką kierują producenci do sklepów internetowych. Zbadaliśmy czynnyki, którymi kierują się sklepy internetowe przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu danego produktu do swojej oferty.
Najważniejszym czynnikiem dla większości sklepów, aby posiadać dany produkt w swojej ofercie jest ciągłość dostaw produktu (84%). Ten wynik niestety potwierdza nasze doświadczenie w eCommerce. Często spotykamy się z sytuacjami w których duże sklepy rezygnują z dużych dostawców ze względu na problemy logistyczne. Jest to zdecydowana utracona potencjalna korzyść zarówno dla sklepu jak i producenta.
W moim sklepie internetowym sprzedaję dany asortyment ponieważ:
legenda:
kolor zielony: czynnik kluczowy, bardzo istotny, istotny
kolor niebieski: czynnik kluczowy
 
Sklepom zależy głównie na produktach masowych o dobrym wizerunku, które budują zaufanie oraz przyciągają klientów. Kolejne 2 czynniki dotyczą właśnie tej kategorii zarówno w kontekście konsumenta (80%) jak i właściciela sklepu (produkty, które dobrze znam - 77%).
 
Kolejne 3 pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć (76%), informacji o produktach (74%) oraz łatwości wysyłki (74%).
 
Dopiero w dalszej kolejności liczą się takie czynniki jak wysoka marża jednostkowa czy długi okres przydatności do spożycia.
 
Warto zwrócić uwagę jeszcze na czynnik sklasyfikowany nieco dalej, ale jakże ważny - „są to produkty, których sam używam” - aż 58% sklepów podejmuje decyzje właśnie na tej podstawie.
 
W badaniu zapytano także o to, które z czynników są kluczowe - 5 z nich otrzymało wskazania powyżej 20%: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klienta) oraz dostępne zdjęcia oraz informacje o produkcie.
 
Mamy nadzieję, że zaprezentowane przez nas wyniki badania w sposób wystarczający wskazują producentom sposoby poprawy swojej oferty kierowanej do eCommerce. Jeżli jednak pojawią się dodatkowe pytania, chętnie postaramy się je wyjaśnić.

A jak to wygląda w Twoim sklepie internetowym? Zachęcamy do dyskusji i dodawania swoich komentarzy poniżej.