Opisy Produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Centrum Wiedzy o eCommerce - poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Centrum wiedzy
Chcesz bardziej rozwinąć swój sklep? Zobacz jak to robią inni!
Data: 2010-08-10

OpisyProduktow.pl zgodnie ze swoją misją popularyzacji eCommerce w Polsce, przeprowadził badanie ankietowe na bazie przeszło 50 sklepów, którego celem było sprawdzenie jakie decyzje podejmują przedsiębiorcy podczas procesu zarządzania swoim e-biznesem, jak działają i czym się kierują. Poniższe opracowanie badania może pozwolić pomóc wielu przedsiębiorcom udoskonalić swój e-biznes.

eSklepy podzieliły się z nami informacjami m.in. o tym, jakie grupy produktów sprzedają i dlaczego akurat te, jak zaopatrują się w towar, jak kształtuje się polityka cenowa sklepu oraz jaką rolę odgrywają aukcje internetowe w obrotach ich sklepów.

Dobór oferty? Produkty masowe!

Sklepy biorące udział w badaniu (głównie branża FMCG) zapytane o towary, które sprzedają, zadeklarowały w większości (58%), że koncentrują się na sprzedaży produktów masowych, które przyciągają klienta mając już zbudowaną świadomość i zaufanie. To pozwala potwierdzić popularną teorię, że Internet jest miejscem, gdzie łatwiej sprzedaje się produkty dobrze znane przez klientów.

Nie prowadzisz sklepu tradycyjnego? To tak jak większość eSklepów!

Jedynie 33% ankietowanych sklepów, prowadzi równolegle sklep tradycyjny w tej samej branży. Udowadnia to, że posiadanie sklepu tradycyjnego nie jest ani wymogiem, ani przeszkodą dla przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu internetowego z ciekawą ofertą oraz konkurencyjnymi cenami.

Magazyn czy Just-in-time?

Niewiele ponad połowa (53%) ankietowanych sklepów posiada swój magazyn, który pozwala składować asortyment i mieć go stale przygotowanego do realizacji przesyłki. Jednak aż 28% sklepów kupuje wybrane produkty dopiero w momencie dokonania zamówienia przez klienta, co dowodzi, że również w kategorii FMCG model Just-in-time jest możliwy.

Gdzie się zaopatrywać?

Dosłownie – wszędzie. Odpowiedzi na to pytanie pokazały, że praktycznie wszystkie sklepy korzystają z kilku dostawców. Najpopularniejsze jest jednak kupowanie produktów w specjalistycznej hurtowni/u dystrybutora (54%). Ciekawe jest fakt, że aż 23% sklepów importuje towar z zagranicy.

Jakie ceny? To zależy...

Wyniki badania pokazują konkurencję cenową – cena to jeden z głównych czynników popularności handlu internetowego w stosunku do handlu tradycyjnego - aż 62% właścicieli posiadających zarówno sklep tradycyjny jak i internetowy w tej samej branży, twierdzi, że ceny tych samych produktów w wersji internetowej ich sklepu są niższe.

Konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi jednak nie bazuje tylko na cenie – aż 56% ankietowanych sklepów odpowiedziało, że ich ceny są porównywalne w stosunku do konkurencji. dodatkowo 14% ankietowanych zadeklarowało, że ceny w ich sklepach są wręcz wyższe od konkurencji, a mimo to dobrze sobie radzą na rynku.

Aukcje internetowe? Przydatne, ale nie konieczne!

Wiele badań dostępnych na rynku twierdzi, że aukcje internetowe odpowiadają za około połowę sprzedaży całego eCommerce w Polsce. Panel naszych sklepów pokazuje to zjawisko w nieco innym wymiarze - Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że aż 36% sklepów w ogóle nie korzysta z aukcji, a dla kolejnych 34% aukcje stanowią mniej niż 30% obrotów. Z drugiej strony jest pewna niewielka liczba sklepów - 9%, która twierdzi, że większość obrotów ich sklepu pochodzi właśnie z aukcji internetowych.

Badanie umożliwiło również zrozumienie czynników wpływających na dobór asortymentu sklepu internetowego. Ze względu na obszerność tej części, przygotowaliśmy specjalnie odrębny artykuł dostępny w Centrum Wiedzy serwisu OpisyProduktow.pl OpisyProduktow.pl/wyniki_ankiety

Wnioski z badania są jednoznaczne – nie ma jednego i najlepszego sposobu na sukces w handlu internetowym.

A może Ty masz rady lub sugestie dla innych? Zapraszamy do dyskusji.