Opisy Produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

API - interferjs do pobierania opisów produktów

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Katalog eSklepów - zaprezentuj swój sklep przy opisach marek, które sprzedajesz.

Centrum Wiedzy o eCommerce - poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Poznaj nowe sposoby zwiększenia obrotów w Twoim eSklepie.

Centrum wiedzy
Czy dużo czasu spędzasz na tworzeniu dobrych opisów?
Data: 2010-03-23

Portal OpisyProduktow.pl stawia sobie za cel ciągłe pogłębianie ekspertyzy w zakresie e-Commerce, a w szczególności w tak nowej dziedzinie jak e-opisy (e-opakowanie). Aby sprostać temu zadaniu pilnie śledzimy najnowsze publikacje zagraniczne (w Polsce wciąż na ten temat bardzo niewiele się pisze), przeprowadzamy badania, rozmawiamy z e-sklepami, a także staramy się przenosić niektóre rozwiązania ze świata handlu tradycyjnego przyglądając się zasadom in-store marketingu oraz opakowaniom.

W myśl rozwoju e-Commerce chcemy dzielić się z Państwem naszą wiedzą. Poniżej przedstawiamy interesujące wnioski wynikające z badania przeprowadzonego przez nas pod koniec 2009 roku na temat głównych problemów, jakie napotykają sklepy internetowe w aspekcie opisów produktów. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 74 sklepów głównie operujących w kategoriach kosmetyki, chemia oraz żywność.

Na podstawie badania możemy wysnuć wniosek, że aż 93% sklepów uważa opisy produktów za ważne lub bardzo ważne. Jednak sporo mniej, bo 70% sklepów jest zadowolonych z jakości opisów, które posiadają. Ciekawym jest fakt, iż praktycznie nie ma sklepów niezadowolonych z własnych opisów.

Jeszcze bardziej optymistycznie wygląda sytuacja ze zdjęciami produktów – 81% sklepów jest z własnych zdjęć zadowolona, być może dlatego, że aż 77% sklepów wykonuje zdjęcia samodzielnie.

OpisyProduktow.pl przeprowadzają niezależne audyty opisów produktów na potrzeby producentów. Z naszych danych wynika, że przeciętna ocena opisów z punktu widzenia intencji komunikacyjnych producenta waha się pomiędzy 3-4 w skali szkolnej. Oznacza to, że niektóre sklepy, które są bardzo zadowolone ze swoich opisów mogą niestety przeceniać jakość swojej pracy.

Zaangażowanie środków e-sklepów w tworzenie opisów zdaje się być niższe niż ich „zadowolenie” z posiadanych opisów, choć jest wciąż na wysokim poziomie. Ponad 50% e-sklepów uważa, że inwestuje dużo lub bardzo dużo nakładów w tworzenie opisów, natomiast 15% - mało lub prawie wcale.

Z naszego badania wynika również, że sklepy przygotowują swoje opisy w przeważającej większości w oparciu o stronę www producenta produktu (62%) lub opakowanie (49%). Istotnym źródłem są także informacje produktowe przekazane przez producenta w inny sposób niż oficjalna strona www.

Chcąc wyjść naprzeciw tym sklepom, które wykorzystują opakowanie produktu jako jedno ze źródeł informacji do tworzenia opisów – w następnym artykule zaprezentowaliśmy 5 wskazówek, jak przygotowywać e-opis na podstawie opakowania – przybliżamy w nim jak powinno się odczytywać intencje komunikacyjne osoby, która opanowanie zaprojektowała.

Podsumowując – e-sklepy uważają opisy za ważny element prezentacji swojej oferty, w który są gotowe sporo inwestować. Często jednak są nadmiernie zadowolone z efektów swojej pracy. Opisując produkt postarajmy się najpierw zrozumieć intencje producenta – to on wie najwięcej o swoim produkcie. Ponadto finalizując opis zapewnijmy mu korektę ortograficzną oraz stylistyczną.

Oczywiście tysiące profesjonalnych opisów można już dziś znaleźć oraz za darmo pobrać z portalu OpisyProduktow.pl.